Turismmarknadsföring
Kursen består av två moduler. Den första modulen introducerar marknadsföringens grundläggande begrepp, teorier och modeller, villkor och den strategiska marknadsplaneringsprocessen, tillsammans med varumärkets betydelse och varumärkesstrategier, produktbeslut, prissättning, distribution och marknadskommunikation. Den andra modulen behandlar analys av marknadsföringsstrategier och marknader med fokus på omgivningen och konsumentbeteeende. Särskild tonvikt läggs på marknadsföringens tillämpning inom turism. Destinationsmarknadsföring och varumärkesbyggande introduceras.
Kommande starter
Förkunskaper
- Grundläggande behörighet. Undantag beviljas från kravet på svenska för grundläggande behörighet
Gör en intresseanmälan
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...