Turismmarknadsföring
Kursen består av två moduler. Den första modulen introducerar marknadsföringens grundläggande begrepp, teorier och modeller, villkor och den strategiska marknadsplaneringsprocessen, tillsammans med varumärkets betydelse och varumärkesstrategier, produktbeslut, prissättning, distribution och marknadskommunikation. Den andra modulen behandlar analys av marknadsföringsstrategier och marknader med fokus på omgivningen och konsumentbeteeende. Särskild tonvikt läggs på marknadsföringens tillämpning inom turism. Destinationsmarknadsföring och varumärkesbyggande introduceras.
Förkunskaper
- Grundläggande behörighet. Undantag beviljas från kravet på svenska för grundläggande behörighet
Högskolan Dalarna
Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Högskolan Dalarna
Det finns inga recensioner för Turismmarknadsföring
För att få mer information om utbildningen Turismmarknadsföring från Högskolan Dalarna, fyll i dina uppgifter:
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.