Marknadskommunikation för relationsbyggande
Kursen bygger på att integrerad marknadskommunikation (IMC) ses som ett verktyg för relationsbyggande marknadsföring (RM) och hur kundrelationer bygges genom dialog och interaktivitet i kommunikationen mellan köpare och säljare. Kursen inleder därför med en introduktion till RM, RMs utveckling och dess relation till traditionell marknadsföring. Sedan följer en fördjupning inom området IMC. Centralt innehåll på kursen är: kommunikationsprocessen, kommunikationsmodeller, kundanpassad kommunikation, med mera. Speciellt fokus kommer att läggas vid den digitala kommunikationens roll i relationsbyggandet.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Högskolan Kristianstad
Utbildningarna är utsedda till några av landets bästa
Högskolan Kristianstad är en populär högskola i södra Sverige. Där finns några av landets bästa utbildningar som leder till jobb. Du har nära kontakt med dina lärare och försvinner inte i mängden, en liten men samtidigt stor högskola. Högskolan Kristianstad...
Läs mer om Högskolan Kristianstad och visa alla utbildningar
Highlights