Marknadsföring och platsdesign inom turism
Kursen baseras på föreläsningar och specifika exempel på turism-, och platsmarknadsföring. Med utgångspunkt i platsdesignprocessen beaktas hur platsers identitet och image kan utvecklas i samspel med lokala förutsättningar, och hur olika symboler kan användas för att bygga upp och marknadsföra turism. Under kursen introduceras studenten i marknadsföringens begrepp och verktyg i teori och praktik med fokus på tjänste- och turismverksamheter. Studenten lär sig analysera hur platser och turistattraktioner lyfts fram och behandlas i form av bild och text utifrån ett inkluderande perspektiv. Studenten får under kursens gång i uppgift att ta fram en kommunikationsplan för platsmarknadsföring. Vidare betonas etiska och demokratiska perspektiv inom marknadsföring av turism.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Karlstads universitet
Karlstad universitet är ett av landets yngsta universitet. Här erbjuds ett flertal utbildningsprogram, både på grund- och avancerad nivå. Karlstads universitet vill bidra till såväl internationell som regional och personlig kunskapsutveckling. Genom öppenhet, nytänkande och mångvetenskap har de etablerat sig...
Highlights