Portföljstrategi för varumärken
Kursen fokuserar på varumärkesstrategi och affärsstrategi med tonvikt på varumärkesportföljer. I kursen möjliggörs ett dynamiskt och kreativt tänkande kring hur företaget kan organisera, samt köpa, sälja och licensiera varumärken för att uppnå sina mål kring relevantare, starkare, tydligare och mer kapitaliserade varumärkesportföljer. Kursen varvar teori med en mängs praktiska exempel och gästföreläsare från verkligheten. Traditionella varumärkesportföljer och mer framtidsinriktade digitala varumärkesportföljer analyseras. Kursen examineras genom ett inviduellt paper och en hemtenta.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
KTH - Kungliga Tekniska högskolan
KTH är Sveriges största tekniska universitet med 18 000 studenter på fem olika campus. KTH är rankat som ett av de ledande tekniska universiteten i Europa och samarbetar med 250 universitet i världen. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område...
Läs mer om KTH - Kungliga Tekniska högskolan och visa alla utbildningar
Highlights