Turismvetenskap GR (A), Konsumentbeteende inom turism
Kursen behandlar utvecklingen av konsumentbeteende inom turism samt centrala teorier och begrepp såsom konsumtionsprocessen, motiv och behov, segment och typologier, efterfrågan och marknad, samt kvalitet, tillfredsställelse och lojalitet. Kursen ger grundläggande förståelse för marknadsföring med kundfokus samt faktorer som påverkar och skapar förändring i turisters beteende. Varför reser människor? Hur väljer människor var de ska resa? Hur påverkas deras val? Du får genom kursen en grundläggande kunskap och förståelse för konsumentbeteende inom turism
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Mittuniversitetet
Mittuniversitetet i siffror:
Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...
Highlights