Turismvetenskap GR (B), Destinationsutveckling och strategisk management
Kursen ger dig fördjupade kunskaper om destinationsutveckling och dess utmaningar med fokus på resiliens och hållbarhet. Vad driver framgångsrika destinationer och turistföretag? Vilka kritiska faktorer påverkar utbud och efterfrågan utifrån företagets, destinationens och samhällets perspektiv? Kursen inkluderar frågor om förändringar i omvärlden och sättet att arbeta med marknadsföring och management där destinationer är både kommersiella varumärken, politiska och sociala fenomen.
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Förkunskaper
Mittuniversitetet
Mittuniversitetet i siffror:
Hos oss på Mittuniversitetet möts människor, kompetens och nytänkande vid våra två campus – Sundsvall och Östersund. Vi har utbildningar som spänner över en rad olika områden –områden som samhällsvetenskap, beteendevetenskap, media, till vård, lärarutbildning samt IT, naturvetenskap och humaniora...
Highlights