Reklam och PR I, kurspaket
Terminen ger grundläggande kunskaper om Reklam och PR, dess roll i organisationer och som en del av en organisations kommunikation. Terminen sätter in Reklam och PR i ett sammanhang och du lär dig förstå de samhälleliga och framför allt organisatoriska sambanden. Du lär dig om olika sätt att förstå kommunikation och reklam, liksom uttryck för PR som exempelvis förekomster i media. Dialogperspektivet bildar ett väsentligt perspektiv som knyter an till sociala medier.(Reklam och Pr I överlappar till stor del med Företagsekonomi I, dessa kurser kan inte tas med i samma examen: Reklam & PR: Grundläggande management och Företagsekonomi: Organisation I.Reklam & PR: Grundläggande redovisning och Företagsekonomi: Redovisning I.Reklam & PR: Grundläggande marknadsföring och Företagsekonomi: Marknadsföring I)
Kommande starter
1 tillgängligt startdatum
Stockholms universitet
Stockholms universitet
En utbildning från Stockholms universitet är en merit som skapar goda förutsättningar för arbete och karriär, både nationellt och internationellt. Du kan välja bland över 200 program och 1900 fristående kurser inom humaniora, juridik, lärarutbildning, naturvetenskap, samhällsvetenskap och språk. Vid...
Läs mer om Stockholms universitet och visa alla utbildningar
Highlights