Visa allastudier.se som: Mobil

Företagsekonomi 3 - Marknadsföring

Linköpings universitet
Sammanfattning
Grundnivå (Högskole- och Kandidatexamen)
Linköping
30 hp
Heltid
Startdatum: Vår 2020 - Linköping

Företagsekonomi 3 - Marknadsföring

This course consists of three parts. The first part, Marketing and ConsumerBehaviour 7,5 ECTS credits, centers on the processes and activities consumersengage in when acting on today’s markets. The second part, ServiceManagement and Marketing 7,5 ECTS credits, focuses on how firms can co-createvalue with their customers to provide unique customer experiences. Thelast part of the course consists of the preparation and completion of abachelor thesis, 15 ECTS credits.The selection to this course is made on basis of completed academic credits in thesubject Business Administration. The academic credits must be available on Universityadmission.se/Antagning.se by the last day of application.

Förkunskaper

För tillträde till kursen krävs genomgånget 60 hp företagsekonomi varav 52,5 hp godkända inklusive en godkänd samhällsvetenskaplig metodkurs om 7,5 hp eller motsvarande.Dokumenterade kunskaper i engelskamotsvarande Engelska B / Engelska 6.

Linköpings universitet

Linköpings universitet

Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...


Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Linköpings universitet


Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön