Vetenskapsteori och forskningsmetod. Statistik för lärare

Linköpings universitet
Sammanfattning
Fristående kurser (avancerad nivå)
Distans
7.5 hp
Deltid
Distans
Startdatum: Vår 2024 - Distans

Vetenskapsteori och forskningsmetod. Statistik för lärare

I kursen studeras kvantitativa vetenskapliga metoder som kan tillämpas inom det utbildningsvetenskapliga området. Kursen fokuserar särskilt på statistiska frågor och undersökningar samt tolkning av statistik. Som utgångspunkt för diskussion och analys används de studier av elevers förmågor inom olika kunskapsområdet som utförs inom PISA (Programme for International Student Assessment). Kursen ges delvis på distans och innehåller 4 närvaroträffar på campus.

Förkunskaper

Grundlärarexamen, ämneslärarexamen, yrkeslärarexamen, förskollärarexamen eller motsvarande äldre lärarexamen om minst 180 hp eller Kandidatexamen i pedagogik/pedagogiskt arbete/specialpedagogik/didaktik eller Kandidatexamen i ett annat ämne samt tre års yrkeserfarenhet i pedagogisk verksamhet. Godkänd svenska och engelska motsvarande behörighet på grundnivå

Linköpings universitet

Linköpings universitet är ett av Sveriges större lärosäten med 27 000 studenter, 4 000 anställda och över 120 utbildningsprogram. Linköpings universitet har utbildning och forskning inom teknik och naturvetenskap, medicin och vård, utbildningsvetenskap, samhälls- och beteendevetenskap och humaniora. Linköpings universitets ambition är...


Läs mer om Linköpings universitet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Linköpings universitet



Recensioner

Det finns inga recensioner för Vetenskapsteori och forskningsmetod. Statistik för lärare

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön