Visa allastudier.se som: Mobil

Vad är arkeologi? Aktuell arkeologisk forskning vid Linnéuniversitet

Sammanfattning
Grundnivå (Högskole- och Kandidatexamen)
Distans
7.5 hp
Startdatum: Vår 2020 - Distans

Vad är arkeologi? Aktuell arkeologisk forskning vid Linnéuniversitet

Detta är en webbaserad distanskurs utan fysiska träffar. Du studerar hemifrån och på din egen tid.Kursen vänder sig till dig som är nyfiken på arkeologi. Du får möta forskare i arkeologi som undervisar i sina specialområden. Kursen utgår från aktuell forskning inom arkeologi vid Linnéuniversitetet. Genom ett antal studieblock får du ta del av nya arbetssätt och aktuella resultat direkt från arkeologiämnets forskare. Det handlar om människans evolution, gravar och ritualer, boplatsarkeologi, forntida bildvärldar, föreställningar om det förflutna samt framtidsarkeologi. Kursen ger en introduktion till arkeologiämnets mångfald av studieobjekt, forskningsinriktningar och metoder.

Grundläggande behörighet.

Linnéuniversitetet Facebook

Linnéuniversitetet - En plats för kunskap, idéer och utveckling

Linnéuniversitetet bildades 2010 då Högskolan i Kalmar och Växjö universitet slogs samman. Det är ett nyfiket och ungt universitet som har 32 000 studenter, 150 utbildningsprogram och cirka 2500 fristående kurser.  Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet som vill visa...

Läs mer om Linnéuniversitetet och visa alla utbildningar

Hitta till utbildaren

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön