Italienska A: Italiensk affärskommunikation och -kultur
Högskolan Dalarna
Italienska A: Italiensk affärskommunikation och -kultur
Kursen är en introduktion till de språkliga och kulturella aspekter som kännetecknar det italienska affärslivet. Stor vikt läggs på den interkulturella förståelsen inom affärskommunikation samt på kännedom om de branscher som är representativa för konceptet “Made in Italy“ (mode, mat, turism, design m.m.). I kursen kommer studenterna att utveckla såväl sina kulturella som sina språkliga färdigheter.
Schemalagda och obligatoriska online-seminarier äger rum i ett virtuellt klassrum (inga fysiska träffar). För att kunna delta krävs nätuppkoppling, headset med mikrofon och hörlurar samt en fristående webbkamera.
Förkunskaper
Högskolan Dalarna

Välkommen till Högskolan Dalarna
Högskolan Dalarna har 14 000 studenter och 820 anställda. Ungefär 11 000 studenter vid lärosätet studerar nätbaserat på distans. Högskolan Dalarna ligger i framkant gällande studier på distans och nätbaserad undervisning. Högskolan Dalarna har ett brett utbildningsutbud både på grundnivå och...
Gör en intresseanmälan
Hitta till utbildaren
Högskolan Dalarna
Det finns inga recensioner för Italienska A: Italiensk affärskommunikation och -kultur
För att få mer information om utbildningen Italienska A: Italiensk affärskommunikation och -kultur från Högskolan Dalarna, fyll i dina uppgifter:
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.