Senare del av Customer Experience Management

Linnéuniversitetet
Sammanfattning
Program (grundnivå)
Kalmar
180 hp
Heltid
Klassrum
Startdatum: Höst 2024 - Kalmar

Senare del av Customer Experience Management

I dagens samhälle är upplevelser och en tydlig identitet viktiga byggstenar för företag och organisationer. Som konsumenter bildar vi vår uppfattning om företag och organisationer utifrån våra upplevelser av dem. För att bygga ett starkt varumärke krävs att man på ett systematiskt sätt designar dessa upplevelser så de tillsammans förmedlar en trovärdig identitet.Programmet Customer Experience Management utgår från en kunds helhetsupplevelse av ett företag. Ett företag måste då ha en strategi för att kunna samordna och leda hur företaget skapar upplevelser för kunden. Programmet ger dig förutsättningar att arbeta inom kunskapsfältet mellan två centrala ämnesområden Företagsekonomi och Design där Digitalisering är ett viktigt tema. Dessa kunskapsfält behövs för att inte bara förstå hur kundupplevelser skapas och påverkas, utan även för att kunna förändra och utveckla nya koncept i företag och organisationer. Som student kommer du att bli en del av en dynamisk och intensiv lärandemiljö som kombinerar akademisk kunskap och aktuell forskning med nära kontakter med företag och organisationer. Utbildningen ställer stora krav på din förmåga att samarbeta och bidra till din och dina studiekamraters inlärning.Programmet är framtaget i nära samarbete med näringslivet och under utbildningen samarbetar du med våra partnerföretag. Du kommer att bygga kompetens inom en rad områden inom företagsekonomi, design och digitalisering. Som student på programmet har du möjlighet att genomföra en praktikkurs som en del av din utbildning. Det innebär att du får omsätta det du lär dig under din utbildning i en praktisk miljö på ett företag eller i en organisation som du själv ordnar. Det är ett unikt tillfälle att få erfarenhet inom branschen och skaffa dig professionella meriter för att stärka din kompetens för framtida intressanta arbetsgivare. Praktikkursen är en halv termin och ger samtidigt 15 högskolepoäng.

Förkunskaper

Grundläggande behörighet och Engelska 6, Matematik 2a alt. Matematik 2b alt. Matematik 2c samt Samhällskunskap 1b alt. Samhällskunskap 1a1 och 1a2 + För antagning till termin 3 behöver du även ha minst 15 hp slutförda kurser i Företagsekonomi G1N varav, minst 7,5 hp marknadsföring. För antagning till termin 5 krävs Företagsekonomi 60 hp på G1N och G1F nivå varav minst 22,5 hp marknadsföring.

Examen & Intyg

Kandidatexamen

Linnéuniversitetet Facebook

Linnéuniversitetet

Ett modernt, internationellt universitet i Småland

Linnéuniversitetet är ett modernt, internationellt universitet där allt är möjligt. Linnéuniversitetet finns i Kalmar och Växjö. Universitetet erbjuder över 150 utbildningsprogram och 1 300 fristående kurser inom en rad olika områden. Utbildningar ges både på campus och på distans. Att studera...


Läs mer om Linnéuniversitetet och visa alla utbildningar

Gör en intresseanmälan

Få svar på dina frågor om Senare del av Customer Experience Management
Kom i kontakt med skolan
Inga kostnader eller förbindelser

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Hitta till utbildaren

Recensioner

Det finns inga recensioner för Senare del av Customer Experience Management

Gör en intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Senare del av Customer Experience Management från Linnéuniversitetet , fyll i dina uppgifter:

Jobb & Lön

Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?

Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.

Till Jobb & Lön