Kommunikation i nya och sociala medier
Kursen behandlar interaktion i nya medier. Hur ser interaktionen ut? Hur kan nya medier analyseras vetenskapligt? På vilket sätt är de "nya"? Kursen tar också upp samhälleliga konsekvenser av de nya medierna och hur kommunikationen påverkas av den nya tekniken (rättigheter och risker på arbetsplatsen, i olika yrkesroller, i skolan, samhället etc.).
Förkunskaper
Göteborgs universitet

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Öppenheten är ett signum som genomsyrar verksamheten. Universitetet tar plats i debatten...
Hitta till utbildaren
Göteborgs universitet
Det finns inga recensioner för Kommunikation i nya och sociala medier
Var finns framtidens jobb & hur mycket kommer jag att tjäna?
Få koll på vad du kan tjäna efter din utbildning och om den branschen är värd att investera din tid i.